Da Porsche skabte 944'eren følte man at den var lidt for kvik på gaspedalen hvorfor man konstruerede selve trækket til gasspjældet med en lille "udveksling". Det resultere i at man i starten skal træde mere ned på gaspedalen for at sætte igang eller gasse op. Kvikke hoveder i USA lavede hurtigt en fin erstatning uden udveksling i eloxeret alu som de aller nådigst stadig sælger for ca. 350 -500 kr. incl. fragt, told og moms. Men hvad er der i vejen med Porsches originale del - den skal bare lige tilpasses så virker den på præcis samme måde - helt gratis!

Det skal du bruge:
En klemtang
En Svensknøgle
En nedstryger
En ikke alt for grov fil
Håndrens hvis dit motorrum er snavset - FY SKAMME!

Første billede herunder viser den originale umodificerede Throttle cam

Herunder ses placeringen af gaskablet og det lille hjul som forbinder det med gasspjældet.

Herunder. Hold i den midterste "pind" med klemtangen eller en lille ring gaffelnøgle. Pas på ikke at beskadige gevindet.
Afmonter møtrikken, løft hjulet af og frigør det fra kablet.
Dette hjul er allerede modificeret som ses ved at det er helt rundt.

Herunder. Sæt hjulet i f.eks. en skruestik og sav denne del af. Fil forsigtigt graterne af så kanterne er rundede og ikke skærer i kablets plastoverflade.

Herunder. Monter kablet og hjulet tilbage på motoren og juster gaskablet så det er lige så løst/stramt som før. (så du hører at spjældet er lukket når du slipper kablet)

Sådan justrer du gaskabelet:
Det sidder i en metalholder som på det første billede er guldfarvet men på de efterfølgende billeder er sortlakeret. Man ser ikke der hvor kablet går igennem. Her findes der en justeringsmulighed. Hvis ikke der er tilstrækkeligt så skal man ned at ligge på ryggen og justere kablet inde hvor det er forbundet til gaspedalen. Det er ikke særlig svært men lidt akavet.

Prøvekør bilen - Motoren reagerer meget kvikkere og bilen kører mere sportigt. Det føles som om den har fået flere heste og mere bundtræk.

Rigtig go' fornøjelse.

Tak til Mike-DK for denne vejledning