Her er en gennemgang af de ydre forskelle ved forskellige
modellerne. Da 924 og 968 er en del af denne udvikling er de taget med i
oversigten.
De tekniske specifikationer for modellerne kan ses ved:
Historie>944 modellerne samt
Data>Teknisk Data.
Indhold:
Da 924 kom, tog designet bilverdenen med
storm. Den smukke coupe-form tiltalte også køberne, for 924 blev fra første
færd en af Porsche største succeser nogensinde. Designet blev siden kopieret af bla. Mazda RX7, og 924 var i høj grad med til gøre coupe sportsvogne med klaplygter til en kæmpe succes. |
|
|
|
De udvendige ændringer på 924 Turbo, i
forhold til den almindelige 924, er de meget iøjenfaldende huller i fronten
som leder luft ind til intercooleren. 924 Turbo blev også udstyret med en lille hækspoiler, og så blev der lavet helt specielle 924 Turbo fælge som ses på billeder herunder. |
|
|
|
924 var reelt en bil Porsche havde lavet
for VW, men Porsche havde hele tiden haft planer om selv at lave en mere
eksklusiv videreudvikling. I 1982 kom 944 så, og udviklingen af designet er
allermest synligt ved de brede, og smukt formede skærme.
Også under det ydre var det en helt ny bil. |
|
|
|
I 1985 kom Porsche 944 Turbo. Og med nyt
front og hæk design var den let genkendelig. Fronten har nu integreret
kørelys, tågelys og fjernlys, og de to aflange huller over og under
nummerpladen er indsugningen til intercooleren.
På bagenden af bilen kom der en disturber, hvilket er en omvendt spoiler som
genererer downforce under bilen. |
|
|
|
Cabriolet udgaven af 944 var længe
ventet, og kom i 1989 baseret på S2, og senere som Turbo. De største visuelle forskelle på de alm. 944ere, er selvfølgelig det manglende tag, men også hækdesignet er markant anderledes, og forruden skråner mere. |
|
|
|
968 var det sidste skud på stammen.
Designet blev videreudviklet markant, mest synligt er front og hæk designet.
Fronten med sine 928-inspirede lygter, og hækken med det nye lygte design og
den nye spoiler. Fra siden er der også ændringer, med skørter. Ligeledes er sidespejlene, dørhåndtag og andre deltaljer nye. |
|
|
|
Herunder ses Targa taget. De første årgange er det manuelt, og derefter elektrisk styret. Man kan åbne det op som ved billedet til venstre herunder, eller taget kan helt afmonteres som på billedet til højre. Tag-pladen er lavet i glasfiber og vejer derfor ikke meget, og den passer perfekt ned i baggagerummet, hvor man kan trække et rullegardin over.
|
|